alt/text gambar

iklan

iklan

Minggu, 12 Agustus 2012

OUR CLASS LIFE: PEMBEDAHAN KATAK BERAMAI2 SMK RAJA SHAHRIMAN 4BEST 2012

     Assalamualaikum buat semua yang sudi membaca post yang ada dalam blog ini. Dalam banyak2 post yang ada dalam blog tida satu pun yang menceritakan kisah saya.Post kali ini saya ingin berkongsi pengalaman bersama anda dan terutamanya sahabat saya.Saya ingin kongsi pengalaman saya membedah katak,bukan semua orang boleh buat kerja yang pelik ni.Cikgu suruh belah katak dangan ikan,tapi saya belah katak je.Malas nak belah ikan sebab dah selalu tengok mak siang ikan kat rumah.
     Katak yang kami bedah kene bawa sendiri ,yang tak pahamnya kenapa budak asrama yang kacak2 belaka kene tangkap katak.Tapi tak pe redha jelah....Malam sehari sebelum tu kami suruh budak form2 yang tangkap katak,kami dapat lima ekor katak.Aku ada sorang kawan nama dia MAIE(name manje),dia memang takut dan geli dengan katak.
ne la Maie
comel tak..?
     Malam tu aku ada dalam bilik perp dengan Maie ,aku tak ikut tangkap katak sebab banyak kerja nak buat, tapi Maie tak ikut sebab geli.Lepas mereka habis cari katak mereka balik bilik prep dengan bekas katak.Masa tu Maie tengah study,sorang dari kami menghalakan bekas katak depen Maie.Apa lagi dia pon bangun lari lintang pukang...
      Tujuan kami tangkap binatang ni untuk buat experiment biology.Mase cikgu suruh bat experiment ne ade yang takut,geli,exited,tak de perasaan,yang seronok dan yang kabut pon ade.Di bawah aku ade letak gambar2 mase wat experiment katak.
ne la gambar bekas katak....
GAMBAR BUDAK KELAS 4 BESTARI(2012)
gambar ne tak semua

 Pada mulanya sebahagian dari kami tak nak buat,terutamanya perempuan la,mereka anggap seperti siksa binatang.Ade yang tanya cikgu" takpe ke buat binatang macam ne cikgu,tak menyiksa ke..?".
Cikgu kata"kita bukan nak menyiksa,tapi kita nak menuntut ilmu".Lepas cikgu cakap macam tu barulah mereka nak buat.

Letak dalam balang...

goreng pon sodap...

ethanol dituang atas katak bagi katak pengsan....
       Katak tu katak yang paling besar,dua kali terlepas.Sekali dalam kelas,sekali luar kelas.Nasib baik tak masuk dalam kain budak perempuan,kalau masuk tak tau la yang jadi....

katak kangkang

ne berlakon..

berlakon lagi...
Enam gambar kat atas tu,gambar katak paling besar.Nak bagi dia pengsan tapimati terus.ish3x...

Gambar kat bawah ne gambar katak kene belah...


katak ngan ikan
ikan





bedah katak..





telur dalam katak..


telur katak


peace


1 katak, 10 tangan,50 jari....

pembunuhan kejam....
ne katak yang aku bedah....


           Mesti ade yang te-tanye2 siMaie tu tak bedah katak ke?
                                    Maie tak bedah.......
                          Dia pegang kamera je....
               Kebanyakan gambar yanga ada semua dia tangkap...
                                                       
                                                                 Bawah ne ade gambar pembedah dan pembunuh katak.
                                        Kenapa aku kata pembunuh katak,kenape aku tak kate pembunuh ikan..?
                                                   Sebab ikan dah mati....


           Ne gambar nye....

dalam makmal biology...
dari kiri: aiman,hafidzul(aku),ikram,din,erma,ruby,adira


aiman ngan ikram

hakimi ngan adira

dri kiri:adenin,tamil,adira

erma ngan nadirah

erma ngan tamil

dri kiri:farhana,fazliani,din(izzudin)
belakang din:adira

cikgu azihani,hidayah,izzati,zati,afifa

Dayah nape mata ko juling....?

Adenin yang comel...
hahaha...


dayah nyan tamil
kusyuk siang ikan..

aku tengah belah katak...
dua orang kat sebelah tu sibuk je..
hahaha...
ruby,farhana


ne nak pegi belah katak ke,nak pegi nasyid...?

adira,erma,ruby(rabiatul )

Din ko tengok sape tu.....?

dayah ngan izzati


tamil ingat dea comel la tu...

kusyuknye aku wat kerja....
adira tengok telinga adenin..

adira ngan adenin..
adenin nak  cium katak..

adenin..

amirul , kimi...
kepala aidi...

adenin ngan din..
Adenin tak reti nak bukak ke lab coat tu..


dari kiri:tamil,aku(hafidzul),adenin,fazliani
Kat bawah tu din...
                                                               
          Gambar kat atastu semua nya hensem,comel,lawa,kacak,manis dan macam2 agi..
                              tapi kene ingat semua kebaikan yang ada pada diri kita semua nya ALLAH yang bagi,jadi janganlah kita bangga sangat dengan kecantikan kita.Peasanan ini buat semua dan orang paling dekat dengan saya,diri saya sendiri...
     

 Kat bawah ne ade video,tapi 15 saat je.Ade video yang 5 minit,kalau nak upload kene tunggu 345 minit.
takpelah video yang 5minit tu nanti2 lah aku upload...
       
ne video katak tu....
15 saat je...
*sape yang nak tengok video ne sila pause lagu yang de
dalam blog ne..
    


    Kalau nak tengok banyak lagi gambar bukak link ne : http://www.facebook.com/media/set/?set=a.470302546323016.110701.100000298255648&type=3  




Sampai sini jelah post aku kali ini..
                Aku harap jika ada tersalah tulis,terlanjur kata aku minta maaf.
              Kapade siMaie aku minta maaf ye,dah lah cite ko yang paling banyak dalam ne...
       

         Gambar sape yang tak dedalam ne sori lahye....

                                   Aku harap 4bestari SMK RAJA SHAHRIMAN 2012 share post ngan dudak  kelas.Biar semua tengok post ne.....

                        SHARE YE.....
                      akhir kalam,Assalamualaikum warahmatullah......

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Assalamualaikum...
Tak,kan bace je kot komen lah sikit..
sikit pon jadilah..

TINGGALKAN MESEJ ISLAM ANDA DI BAWAH..

SYUKRAN JAZILAN.. ^_^

TAK KAN BACA JE,KOMEN LA SIKIT
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...