iklan

iklan

Selasa, 13 Januari 2015

K-Pop: Jawi Minta Tiga Wanita Bertudung Tampil



PETALING JAYA: Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) membuka kertas siasatan berhubung aksi sumbang yang berlaku pada konsert kumpulan pop korea (K-Pop), B1A4 di Kuala Lumpur, Sabtu lalu.

Pengarahnya, Paimuzi Yahya berkata, pihaknya kesal terhadap perbuatan peluk dan cium antara ahli kumpulan K-Pop berkenaan dengan beberapa peminat wanita beragama Islam yang bertudung.

Katanya, perlakuan beberapa peminat itu dilihat melampaui batas dan bertentangan dengan

Senin, 12 Januari 2015

Mahkamah Tentera Putuskan Mejar Zaidi Dibuang Kerja




KUALA LUMPUR - Pegawai kanan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Mejar Zaidi Ahmad dihukum buang kerja daripada perkhidmatan Yang di Pertuan Agong oleh Mahkamah Tentera di sini semalam selepas didapati bersalah terhadap dua tuduhan melibatkan isu dakwat kekal semasa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dan menyiarkan maklumat surat pertukaran kerjanya, dua tahun lalu.

Panel lima hakim diketuai Yang Dipertua, Kolonel Saadoon Hassan membuat keputusan itu sebulat suara selepas mendengar keterangan kedua-dua pihak dan membuat penilaian maksimum terhadap pertuduhan yang dihadapinya.

Korum itu turut dianggotai Leftenan Kolonel Zainurin Mohd Dom, Mejar Khuzairi Mohd Arshad, Mejar Khairul Nizam Taib dan Mejar S Nadzeer Salehuddin.

Ketika membuat keputusan itu Saadoon berkata, tindakan Zaidi mendiamkan diri ketika dipanggil membela diri sudah cukup untuk mensabitkanya bersalah.

Pada 27 Oktober lalu Mejar Zaidi, 48, diarah membela diri daripada dua pertuduhan itu selepas mahkamah mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan prima facie dua tuduhan itu. - Sinar

Pengikat Rambut Disangka Ular


Melaka: Seorang suri rumah terkejut apabila menyangka ada ular berbisa di bawah katil ketika mengemas sebuah bilik rumahnya di Taman Kota Laksamana, di sini, kelmarin, sehingga menghubungi pihak Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) sedangkan ia sebenarnya getah pengikat rambut.

Dalam kejadian jam 6 petang itu, suri rumah warga emas yang mahu dikenali sebagai Puan Lim, berkata ketika kejadian, hanya saya dan suami berada di rumah.

“Selepas mengemas di tingkat bawah, saya masuk bilik tidur anak untuk mengemas dan terkejut apabila melihat ada ular berwarna hitam berbintik di bawah katil.

“Saya segera keluar dan menutup pintu bilik sambil menjerit memanggil suami yang kemudian menghubungi JPAM.
“Apabila anggota JPAM sampai, mereka membawa penyepit masuk ke bilik berkenaan.

“Namun apabila mereka menangkapnya, kami semua ketawa kerana benda yang disangka ular itu sebenarnya getah pengikat rambut,” kata Puan Lim yang kemudian memohon maaf kepada anggota JPAM. - Harian Metro

Minggu, 11 Januari 2015

Ular sawa di UTM

Johor Bahru, 11 Jan: Seekor rusa yang diletakkan di Taman Rusa Universiti Teknologi Malaysia (UTM) Skudai Johor telah menjadi makanan seekor ular sawa sepanjang empat meter pada malam tadi.Kejadian tersebut disedari oleh kakitangan ladang berkenaan pada pagi tadi yang telah melaporkan kejadian tersebut kepada Pengurus Taman, Mohd Sum.Menurut Mohd Sum, dia telah menghubungi Jabatan Pertahanan Awam Malaysia(JPAM) bagi menguruskan ular tersebut.Ketua Operasi JPAM, Noor Mohd Sufian berkata pihaknya telah menerima laporan pada jam 9 pagi dan kemudian bergegas ke tempat kejadian bersama empat anggota lain.“Pasukan kami tiba di lokasi pada 9.15 pagi dan berjaya menangkap ular berkenaan kira-kira 10 minit kemudian,” katanya memetik laporan dari Harian Metro.Berikut adalah gambar-gambar kejadian : -Siakapkeli.com.my

Foto Hukuman Pancung Yang Mengerikan

Hukuman mati ialah hukuman yang diputuskan oleh pihak mahkamah membabitkan pesalah dibunuh sebagai balasan jenayahnya, sama ada secara pancung, tembak, gantung, suntikan maut dan sebagainya.

Hukuman mati mempunyai sejarah yang lama dalam masyarakat manusia, dan pernah berlaku di hampir semua masyarakat. Biasanya, hukuman mati itu dilaksanakan demi menegakkan keadilan di dalam masyarakat. Tetapi dari segi ketenteraan, hukuman mati adalah satu cara untuk mengawal disiplin tentera.

Mudahnya artis k-Pop mencabul maruah gadis melayu

Aku rasa ramai yang dah tahu yang K-Pop itu anjing, tapi sewaktu artis K-Poop ini buat persembahan kat Malaysia, ia membuktikan lagi bahawa K-Pop itu budaya yang teruk dan merosakkan anak2 gadis kita. Dengan mudahnya diorang dapat tunjuk dan membuatkan betapa murahnya maruah anak2 gadis melayu kita biarpun elok bertudung dan berbaju labuh. Aku rasa kalau artis K-Pop lelaki ni mintak anak gadis melayu kita ni tidur sekali dan serahkan dara kepada mereka pun pasti beratur yang tunggu giliran.












Faham kenapa dulu aku cakap K-Pop itu anjing? Sebab kebanyakan peminat diorang bukan sahaja biadap dan kurang ajar, tapi juga tiada maruah.

Mostly peminat perempuan K-Poop ni biasanya jenis bandwagon yang takde pendirian. Diorang minat semua artis K-Pop lelaki tak kiralah yang bertaraf bintang atau sampah. So asal namanya K-Pop, datang je Malaysia buat persembahan mesti datang walaupun baru semalam dengar nama diorang dan esoknya sanggup menyerahkan badan kalau diminta.

Kalau artis barat nak datang Malaysia buat konsert bukan main lagi bagi syarat dan garis panduan macam2, tak boleh pakai seksi, kena hormat budaya dan adat ketimuran Malaysia lah sampai ramai artis yang terpaksa batalkan konsert mereka di Malaysia sebab tak sanggup nak ikut syarat2 yang ketat tu, tapi artis K-Poop datang Malaysia boleh pula main langgar je semua budaya dan agama kita? Adakah sebab diorang artis dari negara Asia maka tak perlu bagi syarat dan garis panduan?

Ibu bapa kalau anak perempuan anda peminat K-Pop sila berhati2 sikit. Diorang ni horny lain macam sikit kat artis Korea. Kalau lelaki melayu nak peluk diorang akan bagi berbakul ceramah agama, tapi kalau artis lelaki Korea datang diorang yang peluk dulu. Kalau diorang nak minta kebenaran nak tengok konsert K-Pop, sama ada jangan bagi pergi atau pastikan diorang tak pakai tudung sebab kalau tidak hanya mencemarkan imej wanita muslimah sahaja.

Lepas ni kena tambah satu lagi kriteria kalau nak cari calon bini, iaitu bukan peminat K-Pop dan tak pernah bermartubasi dengan gambar Taeyang, Chanyeol, Sehun, Mihun, Bihun or whatever K-Poop crap.


betul lah jugak ade orang kate melayu tak semestinya islam... sedih rasa dihati.



tags: kenapa kpop k-pop itu anjing konsert b1a4 special fanmeeting fanmeet in malaysia kuala lumpur let's fly with acer artis k-pop kpop kpoop gay peluk cium pegang tangan peminat fan awek perempuan anak gadis melayu bertudung tudung mencabul cabul video 


sumber terbaek

Derma dan sedekah berbeza dengan membuang sampah..

Bersedekah atau menderma kepada golongan yang memerlukan itu adalah amalan yang mulia. Sumbangan boleh dibuat dalam pelbagai bentuk, sama ada dalam bentuk duit, barangan, masa, tenaga, darah, organ dan sebagainya. Salah satu barangan keperluan yang sering orang sedekah adalah pakaian. Adalah lebih baik jika dapat menyumbangkan pakaian yang baru, namun pakaian yang terpakai juga sudah cukup baik. Tapi definisi pakaian terpakai adalah pakaian yang masih boleh dipakai, walau warna dah luntur sikit pun tidak apa, asal bukan pakaian buruk, lusuh, koyak rabak, baju dalam tahap sampah sarap yang kau sendiri pun tak sanggup nak pakai!

Buruknya sikap sesetengah rakyat Malaysia kerana ada antara ahli masyarakat menjadikan pusat pengumpulan barangan bantuan banjir sebagai tempat untuk 'membuang' pakaian-pakaian lama mereka.

Antaranya pusat pengumpulan bantuan banjir pertubuhan bukan kerajaan, Muslim Care Malaysia menerima antara lain sumbangan seluar dalam dan baju dalam sudah dipakai dan lusuh untuk diagihkan kepada mangsa banjir yang kini melanda dengan teruk di Kelantan, Terengganu, Pahang dan Perak.

Setiausaha 1 Muslim Care, Abdul Razak Mohamed yang ditemui di pusat pengumpulan sementara bantuan mangsa banjir berkata, sejak pusat itu dibuka 25 Disember lalu sejumlah 5 tan pakaian terpakai telah disumbangkan kepada mereka.

"Kami terpaksa menggunakan tenaga sukarelawan yang terhad dan menghabiskan masa mengasingkan pakaian terpakai ini.

"Kira-kira 20 peratus daripada sumbangan pakaian terpakai terpaksa dibuang. Siapa mahu memakai pakaian dalam terpakai atau baju dan seluar yang telah koyak? tanya Abdul Razak ketika ditemui di sini hari ini.

Selain seluar dalam dan baju dalam terpakai ada segelintir masyarakat yang turut menyumbang kasut bertumit penuh perhiasaan dan kasut lusuh yang tapaknya telah tertanggal.

Pusat berkenaan kini tidak lagi menerima sebarang sumbangan berbentuk pakaian terpakai.

Sumber Utusan Malaysia.


Kedai Diserbu Orang Ramai Kerana Gadis Ini Menebar Roti Canai.


Memang pelik apabila warung di sebuah kampung di Kedah mengambil pekerja yang masih remaja, berasal pula dari Rome Italy. Gadis bernama Chantal Viola, merupakan seorang gadis berumur 17 tahun. Dia mengejutkan ramai pelanggan di sebuah gerai roti canai di Kedah apabila dia dilihat bertudung dan mengambil pesanan makanan serta turut menebar roti canai.

Chantal bukanlah pekerja sepenuh masa di gerai itu. Chantal sebenarnya sedang mengikuti program pertukaran pelajar dan dia mengambil keputusan untuk membantu jirannya yang berniaga di gerai Lorong SM Teknik Alor Setar, Kedah.

“Dengan membantu di gerai roti canai ini, ia adalah cara cepat dan efektif untuk saya belajar bahasa Melayu dan bersama penduduk tempatan. Saya juga suka memakai tudung untuk memudahkan berhubung dengan orang ramai” – kata Chantal Viola.


Kamis, 08 Januari 2015

Masih Ingat Lagi Pada Budak Dari Burma Yang Di Tahan? 'Alunan Merdu Dari Penjara'


Diceritakan oleh Abdul Latip Talib

Saya pernah di hukum penjara di Malaysia selama 6 bulan kerana memiliki pasport yang telah tamat tempohnya. Demikian kata Imam Muda Kemboja ini yang saya temui semasa menghantar bantuan ke Kemboja.


Bagaimana dengan layanan yang tuan terima semasa dalam penjara? Tanya saya pula. Jawabnya, Alhamdulillah kerana saya pandai membaca al Quran dan ada sedikit ilmu agama maka saya disuruh mengajar para banduan dengan ilmu agama, begitu ceritanya.

Berita mengenai anak muda ini yang menghabiskan masa selama dalam penjara dengan membaca al Quran dan mengajar banduan ilmu agama pernah tersiar.

Menurutnya lagi beliau balik ke kemboja kerana ayah dan ibunya sudah uzur dan sakit. Bercita-cita mahu datang ke Malaysia lagi kerana beliau pernah menjadi imam di masjid Petaling.




Sebelum kami bepisah anak muda suara merdu apabila membaca al Quran dan pasih bercakap Melayu itu berbisik pada saya, saya malu tapi saya terpaksa, sekarang saya tidak ada kerja menjaga ayah dan ibu yang sakit. Mereka perlukan makanan dan perubatan. Saya ada hajat dengan Pak Latip......



Sesiapa yang ingin membantu Imam Muda Ustaz Nafsyam Yakob, bekas pelajar Maahad Tahfiz An-Nur Kesang Laut, Muar , yang juga pernah menjadi imam masjid Petaling, yang kini berada di Phnom Penh kerana menjaga ayah dan ibunya yang sakit, boleh terus masukan duit ke no akaun berikut:

Cambodian public bank account no 0100230161532 yakob saleh (ayah Nafsyam)

Ini kerana Ustaz Nafsyam tidak punya akaun bank.

Untuk penjelasan lebih lanjut boleh terus hubungi beliau melalui talian :

+855 9662 07372 (ustaz nafsyam) atau ayah beliau : +855978580027 Yakob Saleh.

Derma yang kita berikan dapat membantu beliau.


Video alunan merdu dalam penjara yang menjadi viral tempoh hari :


TAK KAN BACA JE,KOMEN LA SIKIT
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...