iklan

iklan

Senin, 30 Desember 2013

SubhanaAllah!! Tasik Di Atas Tasik Yang Sangat Indah

SubhanaAllah!! Tasik Di Atas Tasik Yang Sangat Indah


 Dibahagian barat laut pulau Vagar, Kepulauan Faroe, terdapat sebuah jajaran tasik unik bertingkat yang terbentuk secara semula jadi.
Jika dilihat sekali imbas, tasik yang dikenali sebagai Leitisvatn itu kelihatan seperti sebuah tasik di atas tasik seperti  pemandangan indah yang wujud di dalam cerita dongeng.

Minggu, 29 Desember 2013

Sejak bila Hari Krismas jadi perayaan orang Islam?

Aku tak faham. Hari Krismas adalah perayaan untuk orang yang beragama Kristian, tapi kenapa ada orang2 melayu Islam yang sibuk2 pulak menyambutnya macam ia adalah perayaan kita? Siap letak pokok Krismas dengan lampu kat rumah, letak stokin, bagi2 hadiah, majlis makan malam sempena Krismas tu dah kenapa? 


Lagi gambar boleh tengok sini.

Kalau setakat mengucapkan selamat Hari Krismas atau Hari Natal kepada rakan2 yang beragama Kristian atau sekadar pergi rumah kawan2 yang buat open house sempena Hari Krismas, Tahun Baru Cina, Deepavali atau lain2 perayaan bukan Islam atas dasar persahabatan, hormat dan perpaduan dalam masyarakat tu boleh terima lagi. Ini siap kita pulak yang menyambut bagai macam itu adalah perayaan kita tu dah kenapa?

Kanak-kanak Punyai Cengkerang Seperti Penyu

 Maimaiti Hali (8 tahun) seringkali diejek dan digelar sebagai ‘turtle boy’ akibat kulit di belakangnya yang mengeras. Keadaan ini membuatnya nampak berbeza dan aneh berbanding anak-anak lain.
Pada mulanya para perubatan mengalami kesulitan ketika mendiagnosis masalah ini kerana belum pernah menemui kes seperti ini sebelumnya. Doktor menyatakan keadaan ini akibat sel kulit yang tumbuh keras dan terus berkembang membentuk cengkerang penyu.
Kanak – kanak dari China , Maimaiti Hali harus menderita bertahun – tahun akibat kelainan fizikal yang dia derita . Di belakangnya , tumbuh sel kulit keras yang makin besar , hingga berbentuk seperti tempurung .
Pelik Kanak kanak Punyai Cengkerang Seperti Penyu2 Pelik ! Kanak kanak Punyai Cengkerang Seperti Penyu

Sabtu, 28 Desember 2013

Pencarian Bloglist dan Review Blog

Banner Pencarian Bloglist dan Review Blog by Cik Lyeen Blogspot Com

Rabu, 25 Desember 2013

Kenapa Makanan Panas Tiada Barakah??

Kenapa Makanan Panas Tiada Barakah??


Kenapa Makanan Panas Tiada Barakah?? | Suka makan dalam keadaan panas? Mari kita fikir sejenak tuntunan Nabi Muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam,
“Makanan itu tidak boleh disantap kecuali jika asap makanan yang panas sudah hilang. ” ( HR. Baihaqi) .

Senin, 23 Desember 2013

Lelaki Berusia 137 Tahun Hanya Bangun Untuk Solat



RIYADH - Seorang lelaki yang didakwa berusia 132 tahun (ada yg mengatakan 137 tahun) di Arab Saudi didapati menghabiskan masanya dengan tidur tetapi dia akan tersedar setiap kali tiba waktu solat, lapor sebuah akhbar tempatan.

Minggu, 22 Desember 2013

Wadi Al-Salam Kawasan Tanah Perkuburan Terbesar Di Dunia

Wadi Al-Salam (Lembah Damai), adalah sebuah kawasan perkuburan Syiah yang terletak di kota suci Najaf, Iraq.
Kawasan perkuburan itu meliputi area seluas 1485.5 hektar dan menjadi rumah bagi jutaan manusia yang dimakamkan di sana. Najaf sendiri adalah salah satu kota terbesar di Iraq, dengan populasi mencapai 600,000 orang.
Namun kerana jumlah mayat yang dikebumikan di Wadi Al-Salam bertambah banyak, kawasan itu diperbesarkan lagi sehingga 10 km di sepanjang lembah. Menariknya lagi, Wadi Al-Salam juga merupakan satu-satunya tanah perkuburan di dunia, di mana proses pengebumian masih terus berjalan sejak lebih dari 1400 tahun yang lalu.
Banyak nabi, raja, bangsawan dan sultan bersemadi di pemakaman ini, termasuk dari Nabi Hud, Nabi Saleh, dan Ayatullah Sayyid Muhammad Baqir al-Sadr, serta Ali bin Abi Thalib.
Wadi Al Salam Kawasan Tanah Perkuburan Terbesar Di Dunia9 Wadi Al Salam Kawasan Tanah Perkuburan Terbesar Di DuniaWadi Al Salam Kawasan Tanah Perkuburan Terbesar Di Dunia11 Wadi Al Salam Kawasan Tanah Perkuburan Terbesar Di Dunia

GEMPAR!! Lebih 50 Al-Quran Ditemui Dibuang Dalam Pembetungan

Lebih 50 Al-Quran Ditemui Dibuang Dalam Pembetungan. Lebih 50 al-Quran ditemui di dalam sistem pembetungan di bandar Taif dalam satu insiden menggemparkan
 Mashaa Allah. RIYADH – ARAB SAUDI. Lebih 50 al-Quran ditemui di dalam sistem pembetungan di bandar Taif dalam satu insiden menggemparkan di Arab Saudi.
Menurut jurucakap Suruhanjaya Kebajikan dan Pencegahan Maksiat, kejadian itu dilaporkan oleh seorang pelajar tempatan yang sedang dalam perjalanan pulang ke rumahnya di daerah Al-Salama.
Susulan daripada itu, pihak berkuasa bertindak segera menghubungi bomba untuk membuka saluran sistem pembetungan tersebut sebelum menemui puluhan al-Quran terbabit.
Media tempatan melaporkan gambar penemuan al-Quran yang telah dikoyakkan sebelum dibuang ke dalam sistem saliran itu turut menjadi perbualan hangat di kebanyakan laman sosial dan ia disifatkan sebagai perbuatan biadab individu tidak bertanggungjawab.
Difahamkan, laporan dipetik dari Press TV, insiden sama pernah dilaporkan pernah berlaku pada awal tahun lalu dan ia telah mencetuskan kemarahan banyak pihak kerana kejadian tersebut berlaku di sebuah negara Islam. – Sumber
Semoga mereka mendapat pembalasan yang setimpal di dunia mahupun di akhirat kelak!


Kisah Pencuri Melihat 7 Perkara Ganjil Semasa Mengali Kubur

Kisah Pencuri Melihat 7 Perkara Ganjil Semasa Mengali Kubur


Kisah Pencuri Melihat 7 Perkara Ganjil Semasa Mengali Kubur | Terdapat seorang pemuda yang kerjanya menggali kubur dan mencuri kain kafan untuk dijual. Pada suatu hari, pemuda tersebut berjumpa dengan seorang ahli ibadah untuk menyatakan kekesalannya dan keinginan untuk bertaubat kepada Allah s. w. t. Dia berkata, “Sepanjang aku menggali kubur untuk mencuri kain kafan, aku telah melihat 7 perkara ganjil yang menimpa mayat-mayat tersebut. Lantaran aku merasa sangat insaf atas perbuatanku yang sangat keji itu dan ingin sekali bertaubat.”
Yang pertama, aku lihat mayat yang pada siang harinya menghadap kiblat. Tetapi pabila aku menggali semula kuburnya pada waktu malam, aku lihat wajahnya telahpun membelakangkan kiblat. Mengapa terjadi begitu, wahai tuan guru?” tanya pemuda itu.
” Wahai anak muda, mereka itulah golongan yang telah mensyirikkan Allah s. w. t. sewaktu hidupnya. Lantaran Allah s. w. t. menghinakan mereka dengan memalingkan wajah mereka dari mengadap kiblat, bagi membezakan mereka daripada golongan muslim yang lain,” jawab ahli ibadah tersebut.

Fakta Tentang Putrajaya Yang Disorok Tun Mahathir??

Fakta Tentang Putrajaya Yang Disorok Tun Mahadhir


Fakta Tentang Putrajaya Yang Disorok Tun Mahathir - Selain Mekah dan Madinah, PUTRAJAYA adalah Satu-Satunya bandar di dunia yg tiada GEREJA, TOKONG, KUIL, BIARA dan seumpamanya.. Yang ada hanyalah Masjid dan Surau..
Pergilah Ke Mana-mana bandar besar, bahkan di bandar utama negara islam seperti Istanbul, Jakarta, Kaherah, Islamabad, Dubai dan lain-lain, kita akan melihat wujudnya pelbagai rumah ibadat selain Masjid dan Surau..
Hanya MASJID dan SURAU sahaja dibenarkan di PUTRAJAYA..Itu Adalah Melambangkan Keagungan ISLAM yang didokong dan diIlhamkan oleh TUN DR MAHATHIR..
Fakta Tentang Putrajaya Yang Disorok Tun Mahadhir2 Fakta Tentang Putrajaya Yang Disorok Tun Mahathir??Fakta Tentang Putrajaya Yang Disorok Tun Mahadhir3 Fakta Tentang Putrajaya Yang Disorok Tun Mahathir??
Bangunan pertama yang dibina di PUTRAJAYA Ialah MASJID PUTRA.. Perkataan MASJID yang digandingkan dengan PUTRA sebenarnya mempunyai simbolik yang tersendiri iaitu MASJID (mewakili agama Islam) dan PUTRA (mewakili Melayu Bumiputra)
Pejabat Perdana Menteri pula sengaja dibina di sisi MASJID PUTRA agar secara simboliknya semua keputusan negara dibuat mendahulukan Islam dan mengutamakan Bumiputra..
Masjid Ke2 Putrajaya Pula ialah MASJID BESI yang turut dibina berhadapan ISTANA KEHAKIMAN agar secara simboliknya semua keputusan Hakim dibuat secara adil lagi saksama dengan berlandaskan prinsip-prinsip keadilan Islam.


Kisah Benar Kejadian Misteri Akibat Tidak Menghormati Azan – Allahu Rabbi! Sumber: Kisah Benar Kejadian Misteri Akibat Tidak Menghormati Azan

Pelbagai pengalaman misteri meguji keimanan insan sering terlalai ketika seruan azan berkumandang. Cerita ini adalah cerita yang agak lama juga. Tapi jika dibaca artikel yang menarik juga yang dikongsikan kepada saya ni berkenaan perkara-perkara pelik di padang golf kerana tidak menghormati azan.
Sebenarnya apa yang lebih penting? Solatkah atau azan itu sendiri. Apa gunanya berhenti sebentar untuk memberi laluan kepada azan tetapi selepas itu permainan diteruskan tetapi tidak juga mengerjakan solat.
Permainan golf bagi mereka yang ketagih dengan sukan boleh menenangkan jiwa itu, kadang-kala berdepan dengan pelbagai kejadian pelik tetapi benar-benar berlaku di padang golf di negara ini.
Pernah satu hari, seorang teman bersama tiga rakannya bermain golf hingga berlarutan pada waktu malam dan ketika menghampiri dua lubang terakhir, mereka terpaksa berhenti agak lama kerana ada orang lain sedang putting di atas green, kira-kira 100 meter di hadapan mereka.
kisah benar tak hormat azan 2 Kisah Benar Kejadian Misteri Akibat Tidak Menghormati Azan   Allahu Rabbi!
Dalam permainan golf, pemain boleh membuat aduan kepada marsyal jika permainan pemain di hadapan terlalu lambat. Selepas menunggu begitu lama, empat pemain

Kamis, 19 Desember 2013

Memelihara Diri Daripada Kejahatan Syaitan


Larangan dan Suruhan bagi Memelihara Diri Daripada Kejahatan Syaitan
1. Mengambil berat tentang solat berjemaah
Mengambil berat tentang solat berjemaah akan menjadikan seseorang muslim bebas serta aman dari gangguan syaitan. Bersikap sambil lewa terhadap solat berjemaah menyebabkan syaitan akan mengambil peluang untuk mendampingi mereka. Apabila selalu berdampingan, lama-kelamaan ia akan berjaya merasuk, menyihir atau melakukan kejahatan lain.
Mengikut riwayat Abu Hurairah RA, Rasulullah صلى الله عليه وسلم  telah bersabda, ertinya:
“Mana-mana kampung mahupun kawasan-kawasan hulu yang tidak mendirikan solat berjemaah meskipun penduduknya cuma tiga orang, nescaya akan didampingi oleh syaitan. Oleh itu hendaklah dirikan solat berjemaah. Sesungguhnya serigala akan memakan kambing-kambing yang menyendiri dari puaknya.”(Riwayat Abu Dawud dengan sanad yang baik).

Senin, 16 Desember 2013

Hanya Kerana Anak Orang Susah… Pelajar Miskin Dipermainkan Gurunya


Apa penulis hendak tulis ini, pasti akan lebih difahami oleh seseorang yang ada anak yang sudah bersekolah atau adik yang masih muda.

Yang tidak ada kaitan seumpama itu pun akan dapat menjiwai nasib malang satu keluarga susah di daerah Kuala Selangor.

Orang kata profesion perguruan itu mulia… tetapi sebenarnya ia kekal mulia jika dipegang oleh insan yang berjiwa mulia.

Jika dipegang oleh insan yang berhati busuk… maka amatlah buruk padahnya kepada anak-anak murid.

Pada peringkat ini penulis tidak bercadang menyebut nama sekolah atau guru atau nama murid itu.

Hukum Wanita Memakai Purdah

purdah3

Dalam tafsiran ayat 31 surat An-Nur, Imam AT-Tobari telah berkata : ” Pendpaat yang paling paling benar yang mengatakan bahawa perhiasan wanita yang zahir yang boleh ditunjukkan ialah muka dan tapak tangan. Ia termasuklah celak, cincin, gelang dan inai.”
Imam Al-Jassas dalm mazhab Hanafi telahberkata : Diriwayatkan dari Ibnu Abbas, yang mengatakan maksud ayat 31 surah An-Nur ” sesungguhnya muka dan tapak tangan , inai dan celak termasuk dalam perhiasan zahir yang boleh ditunjukkan.

10 Kata-Kata Indah


1. "Jangan malu untuk berubah ke arah kebaikan, kerana yang pandang kita adalah Allah. Para malaikat turut mendoakan sejahteraan hidup kita. Jangan takut untuk melangkah kehadapan, kerana yang ada dihadapan adalah Syurga yang menunggu kita. Insya Allah, walaupun sebesar mana dosa kita, Allah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihi."

2. "Berimanlah kerana iman boleh menghilangkan keresahan dan melenyapkan kegundahan. Keimanan adalah penyejuk mat

Muzium tubuh manusia pertama di Asia Tenggara

 Muzium Tubuh Manusia yang terletak di Universiti Chulalongkorn, Bangkok, Thailand, adalah muzium manusia pertama di Asia Tenggara. Tempat tersebut menyimpan lebih dari 130 spesimen anatomi manusia yang dipelihara dengan teknik plastinasi. Spesimen bernilai 100 juta baht itu merupakan sumbangan dari Universiti Perubatan dan Kesihatan Gigi Jepun. (Foto: REUTERS / Chaiwat Subprasom)

Bersihkan darah dengan 10 makanan ini

Darah adalah salah satu elemen penting dalam sistem tubuh. Darah berfungsi untuk mengantarkan nutrisi dan oksigen pada organ-organ penting. Kebanyakan organ penting bergantung pada darah agar boleh berfungsi dengan baik, sehingga keperluan darah sangat penting bagi tubuh kita.

Meski begitu, darah juga boleh dimasuki oleh racun berbahaya. Darah boleh diracuni oleh racun dari pencemaran, bahan tambahan makanan, merokok, dan lain-lain. Namun darah boleh dibersihkan dengan makanan secara semula jadi. Berikut adalah beberapa makanan yang boleh membersihkan darah dalam tubuh, seperti dilansir oleh Boldsky
 
 1. Epal

Epal kaya akan pectin, sejenis serat yang mengikat kolesterol dan metal berat dalam tubuh. Dengan begitu, epal akan membantu menghilangkan racun yang berkumpul dalam darah dan tubuh serta membersihkan sistem pencernaan.

 2. Avocado

Avocado adalah makanan pembersihan yang kaya nutrisi dan rendah kolesterol. Avocado  akan membesarkan saluran darah sementara menghilangkan racun yang boleh menyumbat arteri. Avokado mengandungi nutrisi yang disebut dengan glutathione. Zat ini boleh mengh

Minggu, 15 Desember 2013

Kesan Zikir Terhadap Otak Manusia

Manusia dicipta oleh Allah s.w.t dengan otak yang mampu berfikir dengan akal yang tajam bagi membezakan perkara yang benar dan salah kerana manusia adalah sebaik-baik ciptaanNya.

zikir
Namun, otak hanyalah aktiviti-aktiviti bio-elektrik yang melibatkan sekumpulan saraf yang dipetanggungjawabkan untuk melakukan tugas-tugas tertentu bagi membolehkan ia berfungsi dengan sempurna.

13 Perkara Yang Perlu Wanita Islam Jaga

Dalam kehidupan seharian, ada banyak perkara yang perlu dijaga oleh wanita Islam, selain batas-batas pergaulan yang harus dijaga, ada perkara- perkara lain yang perlu di jaga olehwanita Islam..

11 Penjara Paling Kejam Di Dunia

Rasanya semua tak nak masuk penjara.. haha, tempat di mana pesalah -pesalah yang di tangkap di tempatkan. Alhamdulillah di Malaysia penjaranya masih terkawal dan tidaklah sekejam dan brutal mana.. betul tak? haa, jom tengok pula 11 penjara paling kejam di dunia..

1. Candiru Prison (Brazil)

Penjara ini pernah mengemparkan Brasil juga dunia ketika berlaku rusuhan besar di penjaratersebut pada tahun 1992. Tragedi pembaunuhan yang melibatkan polis tempatan. Ratusan mangsa terkorban, 103 (ada yang mengatakan 111 banduan) di antaranya telah terbunuh.
Tragedi Caradiru bermula dari meletusnya perang antara kumpulan di penjara tersebut, yang merebak hingga melibatkan banyak banduan. Polis kemudian datang mengawal keadaan.

Sebenarnya semasa itu banyak banduan telah menyerah dengan melemparkan senjata mereka . Mereka meminta perlindungan polis. Namun dijawab polis dengan menembak mereka.


2. Bang Kwang Prison (Thailand)


Dikenali sebagai “Bangkok Hilton”. Penjara ini boleh dikatakan sudah tidak layak lagi, selain penuh sesak, juga kekurangan tenaga penjaga banduan. Banduannya dirantai. Banyak banduan jadi gila akibat tekanan bermula bulan-bulan pertama di penjara itu.

Cara Syaitan Bogelkan Perempuan


Syaitan sangat tidak suka kalau ada manusia yang taat kepada Allah. Kerana itulah syaitan selalu berusaha menggoda manusia agar tergelincir dari jalan Allah. Dalam menggoda manusia, syaitan memiliki berbagai cara dan strategi. Dan yang sering dipakai adalah dengan memanfaatkan hawa nafsu, yang memang memiliki kecenderungan mengajak kepada keburukan (ammaratun bis su '). Syaitan seakan mengetahui kecenderungan nafsu kita, dia terus berusaha agar manusia keluar dari garis yang telah ditentukan Allah.

Salah satu sebab kehancuran umat manusia adalah kerana hubungan lawan jenis yang tidak sah. Dan sebelum terjadinya hubungan ini, biasanya didahului dengan saling memandang, saling tertarik, lalu saling bertemu, dan selanjutnya saling bermaksiat. Untuk menjayakan terjadinya proses kemaksiatan inilah syaitan berusaha melepaskan hijab atau pakaian muslimah. Lepasnya hijab muslimah merupakan jalan licin yang mudah menggelincirkan manusia dari ketaatan kepada Allah.

Ini adalah tahap-tahap yang digunakan oleh syaitan dalam melepas pakaian muslimah:

1. Menghilangkan Definasi Hijab 
Pada tahap ini, syaitan membisikkan kepada para wanita, bahawa pakaian apa pun termasuklah hijab, tiada kaitannya dgn agama, ia hanya sekadar pakaian atau gaya hiasan bagi para wanita. Jadi tidak ada pakaian syar'ie. Pakaian, dengan apa pun bentuk dan namanya, tetap juga dikira pakaian.

Kesan Syaitan Atas Jenazah Pembaca Dan Pengamal Al Quran


Persiapkanlah dirimu dengan amalan, selagi nyawa dikandung badan...

"DUNIA adalah PENTAS, AKHIRAT tempat yang sebenar"

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda : 'Bila seseorang lelaki itu mati dan saudaranya sibuk dengan pengebumiannya, berdiri lelaki yang betul-betul kacak di bahagian kepalanya. Bila mayatnya dikapan, lelaki itu berada di antara kain kapan dan si mati.

Selepas pengebumian, semua orang pulang ke rumah, 2 malaikat Mungkar dan Nakir, datang dalam kubur dan cuba memisahkan lelaki kacak ini supaya mereka boleh menyoal lelaki yang telah meninggal itu seorang diri mengenai ketaatannya kepada Allah. Tapi lelaki kacak itu berkata, Dia adalah temanku, dia adalah kawanku. Aku takkan meninggalkannya seorang diri walau apa pun. Jika

Kisah Biawak (Dhab) Yang Beriman


Diriwayatkan oleh Ibn Kathir dalam al-Bidayah wan-Nihayah bahawa dalam sebuah kisah yang disampaikan oleh Sayyidina Umar al-Khattab r.a. :

Rasulullah s.a.w. sedang berjalan bersama dengan sekumpulan para sahabat, tiba-tiba datang seorang Arab Badwi dari Bani Sulaim ke hadapan Rasulullah s.a.w. Beliau membawa bersamanya seekor biawak padang pasir (dhab) yang ditangkapnya, dan bercadang untuk membakar haiwan itu untuk dimakan.

6 Kelemahan Jin Menurut ISLAM


Walaupun jin dan syaitan mempunyai kemampuan-kemampuan yang tidak dimiliki oleh manusia, akan tetapi al-Quran dengan tegas mengatakan bahawa hakikatnya syaitan dan tipu dayanya itu adalah lemah. Berikut adalah beberapa contoh kelemahan jin, di antaranya:

1. Tidak boleh mengalahkan orang-orang soleh. 

Bukti bahawa syaitan atau jin tidak akan dapat mengalahkan orang soleh adalah perkataan syaitan sendiri ketika berdialog dengan Allah dalam surah al-Hijr ayat 39 -

"Iblis berkata:" Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau telah memutuskan bahawa aku sesat, pasti aku akan menjadikan mereka memandang baik (perbuatan ma'siat) di

Sangat Menyedihkan : Surat Dari Muslimat Yang Dikurung Dipenjara Syria (ALLAHHUAKBAR..!!)


Surat ini telah berjaya dibawa seludup keluar dari Baad Assad Syria. Ia menceritakan tentang rintihan wanita Islam yang dikurung di dalam penjara Syria.

Dengan nama Allah yang pengasih lagi penyayang. Kami telah menulis berpucuk-pucuk surat dengan air mata dan rintihan hati tetapi malangnya tidak satu pun sampai kepada umat Islam di luar pintu besi ini. Kami tidak dibenarkan menulis atau membaca. Kertas dan pen diharamkan. Penderitaan kami tidak dapat menembusi dinding-dinding hitam yang mengurung kami. Tetapi kami yakin bahawa Insya Allah surat ini akan sampai kepada umat Islam seluruh dunia.

Kata-Kata Seorang Gadis Syria Yang Membuatkan Gadis Melayu Berasa Cemburu!


Assad dan pasukan sekutunya mengebom terus kota-kota penduduk [Sunni] dan wilayah sekitarnya di Syria selama 24 jam tanpa henti. Setelah kota Homs dan Aleppo hancur tanpa sisa, sementara itu kota Al-Qusayr dan Baniyas juga telah dibantai habis, kini pasukan Syiah terus menyerang ke arah kota Damaskus dan sekitarnya.


Damaskus adalah kota yang terkenal dengan penduduk-penduduknya yang mempelajari Al-Qur’an dan hadis yang digelar sebagai syurga bagi penuntut ilmu kerana ramainya terdapat para Ulama’ di situ. Sekolah yang terdapat di Damaskus rata-ratanya percuma untuk rakyatnya menuntut pelbagai ilmu Islam. Di situ juga banyak terdapat masjid-masjid dan ramai penduduknya yang berpegang teguh pada ajaran Islam. Berikut adalah kisah yang menggambarkan kemuliaan akhlak penduduk Damaskus, ahlu Syam.

Semasa terdengar letupan di salah sebuah kawasan di Jobar, para pemuda bergegas-gegas menuju ke lokasi untuk melihat adakah terdapatnya nyawa penduduk yang mesti dibantu
dengan segera. Mereka bergegas-gegas menuju

Kisah Renungan Bagi Muslimah Yang Belum Bertudung


Salam semua, hari ni admin nak kongsikan cerita yang admin ambil dari blog AkuPenghibur, alhamdulilah sangat kerana ada contoh untuk kamu semua untuk renungan yang katanya masih belum mendapat hidayah ALLAH. Jom baca cerita yang di ceritakan ini.....

Saya ingin bercerita mengenai kisah adik saya, Aliya(bukan nama sebenar), seorang gadis yang baru menginjak dewasa tetapi agak kasar dan suka berkelakuan seperti lelaki. Ketika usianya mencecah 17 tahun perkembangan tingkah lakunya benar-benar membimbangkan ibu. Dia sering membawa teman-teman lelakinya pulang ke rumah. Situasi ini menyebabkan ibu tidak senang tambahan pula ibu merupakan guru al-Quran.

Bagi mengelakkan pergaulan yang terlalu bebas, ibu telah meminta adik memakai tudung. Permintaan ibu itu ditolaknya sehingga seringkali berlaku pertengkaran-pertengkaran kecil antara mereka. Pernah pada suatu masa, adik berkata dengan suara yang agak keras,

Aurat…? Adakah kita sedar akannya?

Aurat Wanita
“Baiklah pelajar-pelajar sekalian, tentang aurat antara bukan muhrim dalam Islam bagi laki-laki….bla…bla…bla… dan untuk perempuan, daripada bla…bla…bla…”
Perkara di atas adalah ayat-ayat yang selalu kita dengar waktu sekolah dahulu. Mesej ini juga disampaikan oleh penyampai-penyampai Islam. Ada yang ikut sebaik-baiknya dengan memahai hukum tersebut, ada yang juga ikut dengan cara yang tak betul dan ada pula yang tidak ikut langsung. Banyak pula fesyen pakaian diwujudkan. Tapi adakah semua itu sesuai untuk kita sebagai umat Muhammad SAW. Adakah kita benar-benar faham akan maksud menutup aurat ini?

Cara Mengenali Tukang Sihir

tukang sihir
Sesetengah tukang sihir ada yang menjadikan ak Quran sebagai alas kaki untuk masuk ke tandas. Ada yang menulis sebahagian ayat al-Quran dengan menggunakan kotoran atau menulisnya dengan darah haid.Ada pula yang menulis ayat al Quran di telapak kaki atau menulis al- Fatihah secara songsang, dimulai dari akhir ayat dan berakhir keawalanya hingga rosak ayat tersebut. Ada yang sembahyang tanpa wuduk atau tepat dalam keadaan junub. Ada yang menyembelih untuk syaitan dan tidak menyebut Allah SWT. pada waktu penyembelikan kemudian membalingkan sembelikan tersebut ke suatu tempat yang telah ditentukan oleh syaitan.

Jenis-jenis penyakit yang disebabkan oleh Makhluk Halus

jenis-jenis penyakit disebabkan oleh makhluk halus

Kamis, 12 Desember 2013

12 Kaum Yang Dibinasakan Allah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, dalam Al- Quran, banyak diceritakan kisah-kisah umat terdahulu yang telah dibinasakan oleh Allah disebabkan mereka mengingkari utusanNya dan melakukan pelbagai penyimpangan yang telah dilarang. Berikut adalah kaum-kaum yang dibinasakan.
12 Kaum Yang Dibinasakan Allah
1. Kaum Nabi Nuh 
Nabi Nuh berdakwah selama 950 tahun, namun yang beriman hanyalah sekitar 80 orang. Kaumnya mendustakan dan memperolok-olok Nabi Nuh. Lalu, Allah mendatangkan banjir yang besar, kemudian menenggelamkan mereka yang ingkar, termasuk anak dan isteri Nabi Nuh(QS Al-Ankabut : 14).
2. Kaum Nabi Hud 
Nabi Hud diutus untuk kaum ‘Ad. Mereka mendustakan kenabian Nabi Hud. Allah lalu mendatangkan angin yang dahsyat disertai dengan bunyi guruh yang menggelegar hingga mereka tertimbun pasir dan akhirnya binasa (QSAttaubah: 70, Alqamar: 18, Fushshilat: 13, Annajm: 50, Qaaf: 13).
3. Kaum Nabi Saleh 
Nabi Saleh diutuskan Allah kepada kaum Tsamud. Nabi Saleh diberi sebuah mukjizat seekor unta betina yang keluar dari

Hukum Pakai Topi Santa Claus

Apabila hampir tiba perayaan Hari Krismas, banyak barangan seperti pokok krismas, baju santa claus dan sebagainya di jual. Tidak terkecuali topi-topi santa claus untuk penganut agama Kristian dijual untuk merayakannya. Tetapi tidak terkecuali orang Islam sendiri yang memakainya, sama ada disuruh oleh majikan atau sekadar suka-suka. Tapi tahukah anda hukum pakai topi santa claus ni?

Topi Santa Claus

Hukum Ucap R.I.P Kepada Orang Bukan Islam

Baru-baru ini heboh diperkatakan di internet tentang kematian seorang pelakon iaitu Paul Walker yang terkenal dalam filem Fast n Furios yang meninggal dunia akibat kemalangan yang menyayat hati.

Ramai keliru apakah hukum ucap R.I.P kepada orang bukan Islam yang sudah mati

Ramai peminat pelakon ini yang mengucapkan salam takziah kepada si mati

Minggu, 01 Desember 2013

[Fakta] 6 Kesilapan Termahal Dalam Sejarah Manusia

6. Krisis Loji Tenaga Nuklear Chernobyl
Ia antara kesilapan yang paling teruk pernah berlaku dalam sejarah manusia. Kemalangan di Chernobyl berlaku disebabkan peralatan yang rosak dan tidak dibaiki setelah amaran dikeluarkan. Hasilnya, empat reaktor nuklear hilang kawalan semasa ujian kecemasan yang membawa kepada krisis yang terkenal di seluruh dunia ini. Dianggarkan, ia menelan kerugian sebanyak US$38 Billion serta menyebabkan dua orang pekerja terkorban serta

AMALAN DAN DOA MELEMBUTKAN HATI YANG KERAS.

Cara terbaik adalah melembutkan hati-hati mereka adalah dengan zikir dan ayat-ayat Allah S.W.T. dan berdoa semoga Dia melembutkan hati-hati mereka yang keras itu.

CARA PERTAMA.
Pertama : Baca surah Al-Fatihah ayat 1-7.


Kedua : Baca Surah al-Hasyr ayat 21


Maksudnya : "Sekiranya Kami turunkan Al-Quran ini ke atas sebuah gunung, nescaya engkau melihat gunung itu khusyuk serta

Gambar Perbandingan Sebelum dan Selepas Filipina Dilanda Taufan Haiyan

haiyan-typhoon
Taufan Haiyan bukan sekadar taufan biasa. Dengan kelajuan setinggi 235mph, ia dikategorikan sebagai taufan tahap ke-5 yang melayakkannya digelar sebagai typhoon. Taufan ini baru-baru ini telah melanda wilayah Tacloban di Filipina, mengorbankan lebih 10 ribu nyawa, dengan kira-kira 4.3 juta lagi terjejas. Anda boleh melihat ‘kehebatan’ taufan ini melalui gambar perbandingan sebelum dan selepas kejadian taufan berlaku.

Gempar! Inilah Negara Pertama Di Dunia Haramkan Islam, Mula Runtuhkan Masjid-Masjid!

angola
 Negara tersebut menjadi negara pertama di dunia yang memutuskan untuk melarang perkembangan agama Islam dan komuniti Muslim di negara tersebut. Kerajaan mereka kini sedang mengambil langkah menghancurkan masjid-masjid di negara berkenaan.
TAK KAN BACA JE,KOMEN LA SIKIT
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...