iklan

iklan

Rabu, 27 Agustus 2014

Menjaga kemaluan adalah tanggungjawab sendiri

Ni apahal la wujud lelaki2 bangang takde otak pakai cincin kat kemaluan? Cincin tu pakai kat jari dah la, nak pakai kat kemaluan korang tu apahal? Kalau cincin biasa tu logik lagi, ni pakai cincin bearing dah kenapa? Bila dah bearing tu tersekat dan tersangkut, bukan sahaja kau yang dapat malu, tak pasal2 pasukan bomba, doktor dan jururawat pulak yang terpaksa bersusah payah selamatkan kemaluan kau, jadah haram apa? 


Jabatan Bomba dan Penyelamat Kota Bharu terpaksa menggunakan kreativiti tersendiri untuk membantu doktor yang bertugas di Hospital Raja Perempuan Zainab II memotong cincin yang melekat di bahagian alat sulit seorang lelaki berusia 22 tahun.

Rabu, 20 Agustus 2014

Bersyukur Dengan Kerja Yang Kita Ada =)

Korang pernah tak berdepan dengan situasi di mana korang rasa macam nak tukar kerja dan buat kerja lain?..Rasa bosan la, tension, kerja bertimbun dan macam-macam lagi yang akan jadi alasan korang..Mesti pernah kan terfikir macamtu, tambah-tambah yang demand tinggi melangit..hehehehe


Tapi, cuba kita renungkan dan bandingkan kerja kita tu dengan kerja diorang kat bawah ni..Korang rasa kerja korang lagi teruk ke atau kerja diorang lagi teruk?..So, korang layan je la gambar kat bawah ni mana tahu korang boleh terfikir balik pasal bab nak tukar kerja tu? =D


Geralan Keganasan (Terrorism) Yang Berhasil

Sejarah keganasan yang direkodkan bermula pada tahun pertama masihi lagi. Di mana orang-orang yahudi menentang pendudukan Rom di Judea. Satu lagi contoh adalah kumpulan Hashashin di Parsi pada kurun ke 11 masihi. Perkataan assassin berasal dari kumpulan ini. Sejarah awal keganasan hanya melibatkan pembunuhan pembesar atau ahli politik sebagai satu bentuk protes.
Terdapat kejayaan terhasil daripada gerakan keganasan. Oleh kerana opresi yang dikenakan British, penduduk Ireland bangun menentang mereka. Irish Republican

11 Syarikat Anda Perlu Jauhkan Jika Mahu Boikot Israel

Keprihatinan terhadap rakyat Palestin telah berkembang di seluruh dunia, bukan hanya semata-mata di dunia Islam.
Ia telah meningkat secara mendadak susulan beberapa siri peristiwa ngeri yang berlaku pada tahun ini di Negara Palestin.
2
Dengan perdebatan yang semakin meningkat tentang bagaimana orang ramai boleh membantu, ramai cendekiawan dan aktivis politik berkata cara terbaik ialah melalui boikot, penjualan dan sekatan (BDS). Kempen BDS meliputi semua produk Israel: Ia adalah satu taktik yang luas bertujuan untuk memberi tekanan kepada negara itu sendiri untuk berubah. Ia juga tertumpu khas kepada syarikat-syarikat yang benar-benar terlibat dalam membuat keuntungan besar daripada dasar penjajahan negara yang dilaknat itu. Syarikat-syarikat ini mungkin akan termasuk dalam pemulauan itu (BDS) tidak lama lagi!
1. Volvo
2
Syarikat gergasi automobil ini telah dikritik kerana membekalkan peralatan untuk meroboh dan meratakan rumah Palestin. Lebih menarik lagi, pengilang automobil dari Sweden ini juga memegang kepentingan 27% dalam Merkavim, bas yang digunakan untuk mengangkut tahanan Palestin ke dan dari penjara Israel!

Senin, 18 Agustus 2014

Bayi Ajaib Lahir Selepas Ibu Meninggal Dunia 2 Hari

Seorang "bayi ajaib" lahir dari jenazah ibunya yang telah meninggal selama 2 hari telah menggemparkan dunia perubatan. Jika difikirkan secara logik, bagaimana kejadian sebegini boleh berlaku?

Perjanjian ahli sihir David Copperfield dengan jin

Anda semua sudah kenal manusia ajaib dan misteri seperti ini, David Copperfield mula bermain silap mata sejak berusia 12 tahun,

dan menjadi ahli silap mata termuda diterima sebagai ahli Persatuan Ahli silap mata Amerika og, Apabila 16 tahun New York University telah dijemput untuk mengajar sihir kursus. Nama "David Copperfield" diambil dari watak fiksyen bernama David Copperfield yang terdapat dalam novel yang sama bertajuk, David Copperfield oleh Charles Dickens. Pada usia 19 tahun, Copperfield telah melakukan yang besar dalam Pagoda Hotel, Honolulu, Hawaii.
Kebanyakannya dalam bentuk penampilan Copperfield televisyen acara khas dan sebagai bintang tetamu di rancangan televisyen.

Minggu, 17 Agustus 2014

Bantah VS Boikot Astro: Mana lebih berkesan?

Bermula bulan November 2013 tahun lepas, bil Astro dinaikkan sebanyak RM6 sebul

Selfie punca kita kurang bijak dan tidak sensitif

Selfie jimak, sudah.
Seflie kuburan, sudah.
Selfie tempat kemalangan, sudah.  
Selfie tempat mangsa rogol, sudah.
Selfie budak sekolah tunjuk kelangkang, sudah.
Seflie kena langgar motor, sudah.
Selfie pistol tembak diri sendiri, sudah.
Selfie lemas di sungai, sudah.
Selfie jatuh gaung, sudah.
Selfie riang ria dengan nenek yang terlantar sakit di hospital, belum ada. So... kita selfie dulu!

Sabtu, 16 Agustus 2014

Apabila pekerja muslim tidak bebas beribadat

Saya terbaca di satu blog mengenai Mcdonald Malaysia melarang pekerja lelakinya menunaikan solat Jumaat. Namun saya tidak tahu sejauh mana kebenarannya. (Mohon pencerahan)

Jadi saya terpanggil untuk berkongsi pengalaman saya bekerja sambilan sejak berumur 18 tahun.

Sewaktu berumur 18 tahun, saya pernah bekerja di sebuah pasaraya besar di Jitra, Kedah. Namun syarikat terbabit tidak membenarkan staf lelaki Muslim solat Jumaat.


Sewaktu berumur 22 tahun, saya bekerja di Jusco Midvalley. Jusco membenarkan staf Muslim menunaikan solat fardu. Namun untuk solat Jumaat, staf lelaki Muslim dalam jabatan yang sama perlu bergilir-gilir untuk pergi ke masjid mengikut minggu.

Rabu, 16 Juli 2014

Dendam Amerika Pada Tun Mahathir Yang Ramai Tidak Tahu

Kisah yang wajar diperhalusi dan diperhatikan mengapa Amerika begitu berdendam dengan Mahathir dan berusaha menjatuhkannya…

PETRONAS merupakan antara syarikat minyak utama yang mendapat ‘keistimewaan’ di Sudan. Malah PETRONAS sebenarnya merupakan syarikat petroleum terbesar dan banyak mendapat projek di negara-negara Afrika berbanding syarikat-syarikat minyak dari Amerika Syarikat. Dan semuanya merujuk kepada kebijaksanaan dan keberanian Mahathir berhadapan dengan Amerika Syarikat.


Bagaimana boleh jadi begitu?

Tahun 1988, apabila Sudan mulai stabil dan hendak memajukan negara, negara-negara Barat, khususnya Amerika Syarikat menawarkan bantuan untuk memajukan industri carigali minyak di negara tersebut memandangkan Sudan tidak mempunyai modal dan kepakaran sendiri. Amerika Syarikat membuat tawaran menerusi TEXAS OIL yang telah datang ke Sudan dan membuat kajian selama tiga bulan.

Atas helah Zionis dan bertujuan untuk melakukan penjajahan dan tipu daya, Texas Oil menyatakan, bumi Sudan tidak mempunyai minyak yang cukup meskipun Sudan yakin, simpanan minyak mereka cukup banyak dan cukup ekonomikal bagi tujuan pengeluaran.

Senin, 14 Juli 2014

Jenis Solat Orang Islam Zaman Sekarang



Anda fikirkan anda dari jenis solat yang macammana ?


#1 - Solat Ikut-Ikutan


Solat secara zahir sahaja, solat secara membuta-tuli, 
solat tanpa mengetahui hukum hakam solat.


Solat ini adalah solat orang durhaka dan mendapat 
kemurkaan Allah SWT di dunia dan akan diazab oleh 
Allah SWT di Akhirat kelak.


#2 - Solat Ikut Mood


Solat orang yang tahu hukum-hakam solat tetapi 
tidak melawan kehendak hawa nafsu selepas 
menunaikan solat.

Tahukah anda 15 Kelebihan Besar Bila Kita Bertudung Labuh?


Pernahkah kita melihat saudara-saudara kita yang bertudung labuh? Teringinkah kita untuk kelihatan ‘menyejukkan hati’ disamping mendidik hati dan diri seperti mereka?


Jika berminat, alhamdulillah. Banyak kelebihan bila bertudung labuh.


Berikut adalah keistimewaan bertudung labuh yang saya petik dari blog pendakwah bebas popular, Rusydee. Semoga sedikit sebanyak memberi semangat kita untuk bertudung labuh.


1. Bila kita cinta pada Allah, kita akan ikut suruhan Allah. Allah suruh kita patuh tutup aurat bila dah baligh. Jadi, pakai tudung labuh ni menepati saranan Allah.


Bukan sahaja dapat tutup aurat, tapi Allah sayang juga.


2. Orang selalu kata, nampak macam panas sahaja

Sorakan di Piala Dunia ketika Gaza dihujani bom

Ketika aku baru hendak bersahur pagi ini, aku dikejutkan dengan sorakan jiran2 sebelah yang menonton World Cup. Hati aku betul2 sedih dan kecewa dengan mereka. Kenapa kau boleh ketawa sedangkan saudaramu di Palestin sedang bersedih. Kenapa kau boleh gembira sedangkan saudara di Syria sedang menangis? Bolehkah kamu bersukaria ketika saudara seagama kamu sedang berdukacita anaknya dibom dan dibunuh dalam detik yang sama? 


Aku sering terbaca status macam ni kat Facebook. Sejujurnya aku bukanlah peminat bola sepak yang tegar, dan aku tak pernah berjaga malam untuk menonton World Cup. Aku juga tiada pasukan kegemaran kerana aku tiada motif dan sebab untuk minat mana2 pasukan. Semua negara yang menyertai Piala Dunia ini tiada kaitan dan pertalian apa2 dengan aku. Aku tidak lahir di Germany, ibu bapa aku bukan berasal dari Argentina, aku juga tiada keturunan Belanda, aku tidak pernah menjejakkan kaki ke Brazil.

Malaysia akan Musnah-Membentuk masa depan murid tidak bijak akademik

Minggu lepas semasa sambutan Hari Guru, ramai yang kongsikan kertas soalan peperiksaan yang mengandungi jawapan2 lucu dan loyar buruk yang dijawab oleh murid2 sekolah di Malaysia yang bermacam2 ragam dan pasti memeningkan kepala guru2 masakini. Tapi setiap kali aku baca jawapan budak2 tu, aku tak rasa lawak pun malah sedih, sebab aku terfikir adakah mereka sudah bersedia dan dipersiapkan untuk menghadapi dunia luar setelah tamat zaman sekolah kelak? 

Gambar hiasan

Mesej Wanita Palestine Kepada Heliza Helmi Yang Mengejutkan

Mesej Wanita Palestine Kepada Heliza Helmi Yang Mengejutkan

Kini di Palestine di sempadan Gaza, warga Palestine sedang berjuang untuk hidup dengan perang kaum yahudi.

Di laman twitter pula, tersebar satu mesej yang amat meninggalkan kesan buat semua orang. Mesej disampaikan kepada Heliza Helmi dan patut memberi kesedaran kepada semua warganegara Malaysia.

Mesej itu berbunyi:

"Malaysia diuji dengan hiburan, makin jauh dengan Allah, Palestine diuji dengan perang, esok bakal syahid"

Sememangnya mesej ini memang mendalam maksudnya.



Akibat ingain membesarkan kemaluan 2kali ganda


Kuala Lumpur,4 Jun 2014: Rasa teruja seorang lelaki mahu membesarkan kemaluan menggunakan alatan khas dibeli menerusi pembelian atas talian sebalik bertukar hampa apabila mangsa hanya menerima bungkusan berisi kanta pembesar minggu lalu.

Perkara itu bermula apabila mangsa dikenali sebagai Ong, 30-an, dikatakan tertarik dengan satu iklan di sebuah laman sosial berhubung penjualan alat khas untuk membesarkan kemaluan.

Pengerusi Biro Aduan Awam MCA Datuk Seri Michael Chong berkata, berdasarkan laporan diterima pihaknya, mangsa yang berminat dengan iklan itu kemudian segera membuat pembayaran kepada pemilik akaun di laman web terbabit.

Mangsa ketika itu bersetuju membayar RM450 kerana mempercayai alat berkenaan berupaya membesarkan kemaluannya dua kali ganda.
TAK KAN BACA JE,KOMEN LA SIKIT
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...