iklan

iklan

Rabu, 27 Agustus 2014

Menjaga kemaluan adalah tanggungjawab sendiri

Ni apahal la wujud lelaki2 bangang takde otak pakai cincin kat kemaluan? Cincin tu pakai kat jari dah la, nak pakai kat kemaluan korang tu apahal? Kalau cincin biasa tu logik lagi, ni pakai cincin bearing dah kenapa? Bila dah bearing tu tersekat dan tersangkut, bukan sahaja kau yang dapat malu, tak pasal2 pasukan bomba, doktor dan jururawat pulak yang terpaksa bersusah payah selamatkan kemaluan kau, jadah haram apa? 


Jabatan Bomba dan Penyelamat Kota Bharu terpaksa menggunakan kreativiti tersendiri untuk membantu doktor yang bertugas di Hospital Raja Perempuan Zainab II memotong cincin yang melekat di bahagian alat sulit seorang lelaki berusia 22 tahun.

Rabu, 20 Agustus 2014

Bersyukur Dengan Kerja Yang Kita Ada =)

Korang pernah tak berdepan dengan situasi di mana korang rasa macam nak tukar kerja dan buat kerja lain?..Rasa bosan la, tension, kerja bertimbun dan macam-macam lagi yang akan jadi alasan korang..Mesti pernah kan terfikir macamtu, tambah-tambah yang demand tinggi melangit..hehehehe


Tapi, cuba kita renungkan dan bandingkan kerja kita tu dengan kerja diorang kat bawah ni..Korang rasa kerja korang lagi teruk ke atau kerja diorang lagi teruk?..So, korang layan je la gambar kat bawah ni mana tahu korang boleh terfikir balik pasal bab nak tukar kerja tu? =D


Geralan Keganasan (Terrorism) Yang Berhasil

Sejarah keganasan yang direkodkan bermula pada tahun pertama masihi lagi. Di mana orang-orang yahudi menentang pendudukan Rom di Judea. Satu lagi contoh adalah kumpulan Hashashin di Parsi pada kurun ke 11 masihi. Perkataan assassin berasal dari kumpulan ini. Sejarah awal keganasan hanya melibatkan pembunuhan pembesar atau ahli politik sebagai satu bentuk protes.
Terdapat kejayaan terhasil daripada gerakan keganasan. Oleh kerana opresi yang dikenakan British, penduduk Ireland bangun menentang mereka. Irish Republican

11 Syarikat Anda Perlu Jauhkan Jika Mahu Boikot Israel

Keprihatinan terhadap rakyat Palestin telah berkembang di seluruh dunia, bukan hanya semata-mata di dunia Islam.
Ia telah meningkat secara mendadak susulan beberapa siri peristiwa ngeri yang berlaku pada tahun ini di Negara Palestin.
2
Dengan perdebatan yang semakin meningkat tentang bagaimana orang ramai boleh membantu, ramai cendekiawan dan aktivis politik berkata cara terbaik ialah melalui boikot, penjualan dan sekatan (BDS). Kempen BDS meliputi semua produk Israel: Ia adalah satu taktik yang luas bertujuan untuk memberi tekanan kepada negara itu sendiri untuk berubah. Ia juga tertumpu khas kepada syarikat-syarikat yang benar-benar terlibat dalam membuat keuntungan besar daripada dasar penjajahan negara yang dilaknat itu. Syarikat-syarikat ini mungkin akan termasuk dalam pemulauan itu (BDS) tidak lama lagi!
1. Volvo
2
Syarikat gergasi automobil ini telah dikritik kerana membekalkan peralatan untuk meroboh dan meratakan rumah Palestin. Lebih menarik lagi, pengilang automobil dari Sweden ini juga memegang kepentingan 27% dalam Merkavim, bas yang digunakan untuk mengangkut tahanan Palestin ke dan dari penjara Israel!

Senin, 18 Agustus 2014

Bayi Ajaib Lahir Selepas Ibu Meninggal Dunia 2 Hari

Seorang "bayi ajaib" lahir dari jenazah ibunya yang telah meninggal selama 2 hari telah menggemparkan dunia perubatan. Jika difikirkan secara logik, bagaimana kejadian sebegini boleh berlaku?

Perjanjian ahli sihir David Copperfield dengan jin

Anda semua sudah kenal manusia ajaib dan misteri seperti ini, David Copperfield mula bermain silap mata sejak berusia 12 tahun,

dan menjadi ahli silap mata termuda diterima sebagai ahli Persatuan Ahli silap mata Amerika og, Apabila 16 tahun New York University telah dijemput untuk mengajar sihir kursus. Nama "David Copperfield" diambil dari watak fiksyen bernama David Copperfield yang terdapat dalam novel yang sama bertajuk, David Copperfield oleh Charles Dickens. Pada usia 19 tahun, Copperfield telah melakukan yang besar dalam Pagoda Hotel, Honolulu, Hawaii.
Kebanyakannya dalam bentuk penampilan Copperfield televisyen acara khas dan sebagai bintang tetamu di rancangan televisyen.

Minggu, 17 Agustus 2014

Bantah VS Boikot Astro: Mana lebih berkesan?

Bermula bulan November 2013 tahun lepas, bil Astro dinaikkan sebanyak RM6 sebul

Selfie punca kita kurang bijak dan tidak sensitif

Selfie jimak, sudah.
Seflie kuburan, sudah.
Selfie tempat kemalangan, sudah.  
Selfie tempat mangsa rogol, sudah.
Selfie budak sekolah tunjuk kelangkang, sudah.
Seflie kena langgar motor, sudah.
Selfie pistol tembak diri sendiri, sudah.
Selfie lemas di sungai, sudah.
Selfie jatuh gaung, sudah.
Selfie riang ria dengan nenek yang terlantar sakit di hospital, belum ada. So... kita selfie dulu!

Sabtu, 16 Agustus 2014

Apabila pekerja muslim tidak bebas beribadat

Saya terbaca di satu blog mengenai Mcdonald Malaysia melarang pekerja lelakinya menunaikan solat Jumaat. Namun saya tidak tahu sejauh mana kebenarannya. (Mohon pencerahan)

Jadi saya terpanggil untuk berkongsi pengalaman saya bekerja sambilan sejak berumur 18 tahun.

Sewaktu berumur 18 tahun, saya pernah bekerja di sebuah pasaraya besar di Jitra, Kedah. Namun syarikat terbabit tidak membenarkan staf lelaki Muslim solat Jumaat.


Sewaktu berumur 22 tahun, saya bekerja di Jusco Midvalley. Jusco membenarkan staf Muslim menunaikan solat fardu. Namun untuk solat Jumaat, staf lelaki Muslim dalam jabatan yang sama perlu bergilir-gilir untuk pergi ke masjid mengikut minggu.
TAK KAN BACA JE,KOMEN LA SIKIT
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...