alt/text gambar

iklan

iklan

Senin, 03 Desember 2012

Kisah Profesor Ateis dan Pelajar Muslim - Siri 2

Profesor menoleh dan tersenyum. "Ah! Seorang lagi Muslim barisan hadapan. Seorang fundamentalis, saya kira. Mari, mari, anak muda! Kongsikan sedikit kebijaksanaan kepada mereka!"

Pemuda Muslim tidak menghiraukan sindiran profesor itu. Dia melihat ke sekitar kelas, menanti perhatian para pelajar lalu berpaling ke arah profesor.

"Tuan, tuan telah tunjukkan beberapa hal menarik. Dengan izin tuan, saya ingin menanganinya satu persatu. Subjek ini perlu ditangani secara logik dan saintifik, bukan secara emosi. Perkara pertama adalah doktrin asas tuan bahawa Tuhan tidak wujud. Oleh itu, alam semesta bermula dengan doktrin 'Big Bang' dan manusia akhirnya wujud melalui proses evolusi. Bukankah itu kepercayaan tuan, profesor?"

"Anak muda, itu tidak perlu dipersoalkan lagi. Ada bukti saintifik yang cukup untuk perkara ini. Apa pendapat kamu?"


"Usah terburu-buru. Mari kita gunakan logik, fikiran dan hujah saintifik yang betul. Sebagai pengenalan, saya ingin mengatakan bahawa saya sengaja menggunakan perkataan 'doktrin' kerana pada hakikatnya pendokong pseudo-sains mempromosikan ateisme sebagai satu agama. Saya ada satu soalan untuk profesor. Kita ada jutaan bunga api, peluru dan bom di dunia ini. Pernahkah tuan mendengar mana-mana di antaranya yang meletup sendiri, atau adakah tuan akur bahawa meskipun ramuannya mungkin sudah wujud dalam satu bekas, namun satu mekanisme diperlukan untuk mencetuskan letupan? Dua faktor perlu hadir: pertamanya, ramuan sukatan bahan yang betul dalam persekitaran yang sesuai, dan keduanya, seseorang perlu mencetuskan letupan tersebut, sama ada melalui sebatang mancis, ketukan pistol atau percikan elektrik. Misalannya, jika seseorang mengatakan bahawa dia ada peluru di tangannya dan ia meletus sendiri lalu membunuh seseorang yang duduk berdekatan, adakah ada saintis akan menerima kenyataan lucu sebegitu?"

"Sudah tentu tidak. Apa yang cuba kamu katakan?"

"Tentu saja, lalu jika tuan mahu kami percayakan Big Bang, bahawa satu letupan besar tercetus sendiri tanpa ada yang ‘menarik picu’ atau ‘menyalakan mancis’ atau ‘memercikkan elektrik’, jadi terangkan kepada kami kenapa letupan yang lebih kecil tidak berlaku di seluruh dunia tanpa pengaruh luaran? Mana-mana tuntutan saintifik mestilah dapat diaplikasikan dalam hal lain untuk ia diterima pakai."

Mulut profesor ternganga, namun tiada perkataan keluar.

"Kita juga tahu bahawa secara saintifik mustahil untuk zarah menciptakan dirinya. Meja kayu ini misalannya. Ia tidak wujud sendiri. Beberapa agen luaran harus membuatnya. Malah kayu pun tidak wujud dengan sendirinya. Sedangkan benih pun datangnya dari beberapa sumber dan tidak dapat wujud dengan sendirinya. Bolehkah tuan jelaskan kepada kami bagaimana materi asal wujud – materi yang dinyatakan oleh pendokong pseudo-sains sebagai dicetus oleh letupan misteri Big Bang untuk menghasilkan benda hidup pertama? Dan lagi, kenapa mereka gagal menghasilkan semula fenomena ini di dalam makmal? Profesor, tuan pasti tahu bahawa mana-mana hujah saintifik mestilah boleh diaplikasikan semula dalam hal lain untuk ia dipercayai."

"Anak muda, adalah naif untuk berfikir bahawa kita boleh melakukan perkara itu. Kita tiada akses untuk tenaga yang dilepaskan bersama Big Bang, jika ada pasti kita juga mampu manghasilkan fenomena serupa."

"Profesor, tuan belum beritahu kami siapa yang menyediakan ramuan asas letupan, dan tuan gagal jelaskan pada kami siapa sebenarnya yang menekan butang, menarik picu atau menyalakan percikan untuk Big Bang berlaku. Dari manakah asal tenaga raksasa yang tuan katakan ini? Mari, mari, profesor! Marilah kita bincangkan secara saintifik mengenainya. Ya, profesor, ia memerlukan KEYAKINAN yang banyak dalam ajaran doktrin pendokong pseudo sains untuk mempercayai Big Bang. Apakah tuan mengharapkan kami untuk membuang prinsip-prinsip saintifik yang betul dan percayakan semua keajaiban ini secara membuta-tuli atas nama prinsip-prinsip saintifik yang pasti?"

[Tiada jawapan.]

"Profesor, jika tuan tidak keberatan, sekarang saya ingin menyentuh doktrin evolusi yang disebarkan oleh pendokong pseudo-sains. Sedarkah tuan bahawa tiada fosil yang mengaitkan keturunan manusia dengan beruk dan pencarian masih diteruskan untuk ‘Rantaian yang Hilang’?"

"Ya, tetapi ada banyak bukti lain..."

"Maaf mengganggu, profesor. Tuan mengakui tiada kaitan langsung. Tuan juga harus akur bahawa tiada fosil membayangkan proses-proses peralihan daripada beruk kepada manusia. Dan saya juga pasti tuan tahu tentang Pembohongan Piltdown, profesor?"

"Piltdown ...? Piltdown ...?"

Biar saya ingatkan tuan, profesor. Beberapa fosil telah ditemui di satu tempat bernama Piltdown di England. Fosil-fosil tersebut menunjukkan semua ciri yang selama ini dicari oleh pendokong pseudo-sains dan ateisme sebagai ‘Rantaian yang Hilang’ dalam rentetan evolusi. Seluruh dunia telah dipengaruhi supaya mempercayainya, bahkan mereka yang skeptik juga terperdaya – sehinggalah lebih kurang 40 tahun kemudian, didapati bahawa seseorang daripada kumpulan saintis telah memalsukan fosil tersebut agar ia kelihatan seperti pautan yang hilang. Ia adalah satu pembohongan besar, penipuan besar-besaran yang dipalsukan oleh saintis tuan untuk cuba meyakinkan dunia bahawa ateisme adalah benar dan manusia berasal daripada beruk! Jika tuan ingin pencerahan lanjut mengenainya, tuan boleh membaca karya Profesor Tobias dari Afrika Selatan berkenaan butiran pemalsuan.

Pembohongan Saintis: Rekaan Semula Tengkorak Piltdown Man dengan Menggabungkan Bahagian Manusia dan Orang Utan Demi Untuk Membuktikan Teori Palsu Evolusi Manusia. Sumber gambar: http://kamusevolusi.blogspot.com/2012/10/piltdown-man-pembohongan-evolusi-manusia.html

[Bacaan tambahan - Piltdown Man: Pembohongan Evolusi Manusia]

Muka profesor menjadi putih kelabu. Masih tiada komen.

"Berbicara tentang pemalsuan – profesor, tahukah tuan apa itu plagiarisme? Bolehkah tuan terangkan kepada kelas apa itu plagiarisme?"

Profesor menjawab teragak-agak, "Plagiarisme ialah mengambil hasil kerja orang lain dan menyebarkannya sebagai hasil sendiri."

"Tepat sekali. Terima kasih, profesor. Jika tuan berani melakukan sedikit kajian yang jujur ​​dan benar, tuan akan dapati bahawa negara-negara Barat telah memplagiat semua kerja-kerja saintifik SEBENAR umat Islam kemudian mengembang dan menyebarkannya sebagai 'penemuan' sendiri, yang membawa kepada kemajuan sains moden. Tuan tidak perlu percaya kata-kata saya. Hanya tulis kepada Pusat Pengajian Sains, Al-Humera, Muzzammil Manzil, Dodhpur, Aligarh, India, dan mereka akan dengan senang hati menghantar semua tulisan berkenaan untuk membuktikan hal ini."

Kini pelajar di dalam kelas memberi tumpuan penuh terhadap kata-kata pelajar Muslim dan mereka tergesa-gesa menulis alamat tersebut.

"Sekarang mari kita kembali kepada doktrin evolusi yang disemai oleh pendokong pseudo-sains di seluruh dunia. Intipati semua doktrin mereka adalah konsep 'pilihan semulajadi'. Ini bermakna bahawa spesis menyesuaikan diri dengan perubahan secara morfologi dan fisiologi, lalu diwariskan kepada generasi berikutnya demi kelangsungan hidup; manakala spesis yang tidak dapat menyesuaikan diri akan pupus. Contoh klasik adalah dinosaur tidak dapat bersaing dengan haiwan kecil dan tangkas yang telah berkembang secara ‘ajaib’. Maka haiwan yang lebih besar dan perlahan pupus, sementara haiwan yang lebih kecil terselamat. Sepanjang proses evolusi juga, apa yang tidak berguna akan hilang, seperti ekor dan kuku, digantikan dengan spesis tidak berekor yang bertangan untuk memegang, dan hasilnya adalah manusia. Tuan pun berpegang kepada doktrin ini, bukankah begitu profesor?"

Profesor tua itu tidak pasti mahu mengangguk atau tidak, kerana dia tidak pasti dari sudut mana serangan seterusnya akan datang!

"Mari, mari, profesor! Ini adalah asas doktrin evolusi yang ditanam oleh saintis tuan pada otak orang-orang yang tidak berwaspada. Mari kita cabar pseudo-sains ini dengan sains sebenar. Profesor, adakah mana-mana saintis yang pernah menghasilkan spesies hidupan baru di makmalnya dengan mengawal dan mengubah persekitaran? Ingat, sains hanya boleh menerima sesuatu doktrin jika ia dapat dibuktikan semula."

[Tiada jawapan.]

"Tentunya tidak, walaupun percubaan telah dibuat, pasti! Mari kita pergi selangkah ke hadapan: Kita tahu bahawa orang-orang Yahudi menyunat anak lelaki mereka tidak lama selepas kelahirannya. Kita juga tahu bahawa berkhatan telah diamalkan oleh mereka sejak zaman Nabi Ibrahim (Sejahtera ke atas baginda). Akibatnya, corak penyakit tertentu telah berubah. Mana-mana anak lelaki dengan kecenderungan pendarahan yang diwarisi akan mati akibat pendarahan dan penyakit ini tidak akan diwariskan kepada generasi akan datang. Tuan setuju, profesor?"

Memikirkan bahawa ini adalah titik yang memihak kepada beliau, profesor tersebut mengangguk dengan semangat.

"Jadi, beritahu kami, profesor, selepas ribuan tahun menyunat semua bayi lelaki, kenapa kanak-kanak Yahudi tidak dilahirkan tanpa kulup? Walaupun keseluruhan kulup tidak hilang, menurut doktrin pilihan semula jadi saintis tuan, seharusnya terdapat beberapa tanda kulup yang semakin kecil! Tidakkah begitu, profesor?"

Profesor hanya merenung kosong ke hadapan, tidak sedar apa yang melanda!

"Profesor, adakah tuan mempunyai anak?"

Sedikit lega dengan perubahan topik, profesor cuba mengumpul semula keyakinannya. "Ya, ada. Dua lelaki dan seorang perempuan." Malah profesor tersenyum apabila dia menyebut tentang anak-anaknya.

"Profesor, adakah tuan menyusukan mereka semasa mereka masih bayi?"

Terkejut dengan soalan bodoh itu, profesor menjadi malu.

"Soalan bodoh! Tentu saja tidak! Isteri saya yang menyusukan mereka."

"Profesor, pernahkah saintis ateis menemui mana-mana lelaki yang menyusukan bayi?"

"Soalan bodoh lagi. Hanya perempuan yang menyusukan bayi."

"Profesor, tanpa membogelkan tuan, saya pasti tuan ada dua puting, sama seperti lelaki lainnya. Mengapa ia tidak hilang disebabkan lebihan? Menurut doktrin pilihan semula jadi, perkara tidak berguna seperti puting pada lelaki seharusnya telah hilang sejak ribuan – jika bukan jutaan – tahun yang lalu! Profesor," pelajar Muslim itu bersuara perlahan, dia tidak menjerit dan dia tidak memandang profesor, "Saya yakin bahawa berdasarkan hujah saintifik yang benar – dan bukan bersandarkan pseudo sains – tuan akan bersetuju bahawa doktrin evolusi hanyalah satu longgokan sampah?"

(bersambung ...)

Baca selanjutnya: http://jomstadi.blogspot.com/2012/11/kisah-profesor-ateis-dan-pelajar-muslim_1109.html#ixzz2DyAOVBA7
Follow us: @JomStadi on Twitter | JomStadi on Facebook

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Assalamualaikum...
Tak,kan bace je kot komen lah sikit..
sikit pon jadilah..

TINGGALKAN MESEJ ISLAM ANDA DI BAWAH..

SYUKRAN JAZILAN.. ^_^

TAK KAN BACA JE,KOMEN LA SIKIT
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...